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ID
147637
Banca
FCC
Órgão
MPU
Ano
2007
Provas
Disciplina
Programação
Assuntos

A família de instruções de desvio, JUMP ou BRANCH, no repertório de uma máquina, pertence à categoria de instruções

Alternativas
Comentários
  • A branch (or jump on some computer architectures, such as the PDP-8 and Intel x86) is a point in a computer program where the flow of control is altered. The term branch is usually used when referring to a program written in machine code or assembly language; in a high-level programming language, branches usually take the form of conditional statements, subroutine calls or GOTO statements. An instruction that causes a branch, a branch instruction, can be taken or not taken: if a branch is not taken, the flow of control is unchanged and the next instruction to be executed is the instruction immediately following the current instruction in memory; if taken, the next instruction to be executed is an instruction at some other place in memory. There are two usual forms of branch instruction: a conditional branch that can be either taken or not taken, depending on a condition such as a CPU flag, and an unconditional branch which is always taken.

  • As instruções utilizadas pela maioria das arquiteturas de computadores:
     
    - Aritmético e Lógico: aritmética de inteiros e operações lógicas: ADD, SUB, AND, OR;
    - Transferência de dados: transferência de dados entre memória e registradores: Load, Store;
    - Controle: branchs, jumps, chamada e retorno de procedimento, traps;
    - Sistema: chamadas do sistema operacional, instruções de gerenciamento da memória virtual;
  •  e)de controle.

    Branch & jump sao usados em estruturas if-and-else em pipelines de microprocessadores quando ha necessidade de pular uma instrução prevista no clock cycle. Geralmente é usado quando ha relações de dependencias de tarefas esperando finalização de outra no pipeline